Patriotiske symboler vrimler fra Californien til New York-øen. Amerikanerne spiser æblekage, synge nationalsangen på baseball spil og besøge Statue of Liberty. De viser også “Amerikanske stolthed” ved at gøre visse valg som forbrugere. Nogle fordel Ford og GM over Toyota eller shop på American Apparel, trendy tøjfirma med alle operationer i Los Angeles.

Først og fremmest søger forbrugerne det bedste produkt til den bedste pris. Oprindelseslandet er ofte en eftertanke; kun en ud af fem amerikanere alvorligt mener, at det når at gøre købsbeslutninger, siger USAs Research Group. Virkeligheden er, at amerikanerne sandsynligvis undervurdere værdien af deres købsbeslutninger og hvordan de kan påvirke nationen ‘s økonomi og fremtidige.

Ifølge Federal Trade Commission, “Lavet i USA” standard betyder at “alle eller næsten alle” produktets foregik i USA. Kun biler, tekstiler og uld produkter er forpligtet til at vise i oprindelseslandet.

Hvem er berørt?

Én sektor i stigende grad ramt af “Lavet i USA” mantra er indenlandsk produktion, især med outsourcing af arbejdspladser til Kina, Indien og andre lande. Intens konkurrence drev ned produktpriser, mens amerikanske producenter balance højere driftsudgifter, herunder arbejdskraft og sundhedspleje. I virkeligheden, betale jobs i fremstillingssektoren typisk 23 procent mere end andre økonomiske sektorer, ifølge Bureau af økonomisk analyse. Dette bidrager til 22 procent højere prisseddel at drive forretning i USA, som næsten er lig med de samlede omkostninger ved produktion i Kina, siger en undersøgelse af nationale sammenslutning af producenter (NAM) / producenter Alliance.

I sidste ende påvirker dette amerikanske arbejdspladser, eksportpotentiale og endda forskning og udvikling. Økonom Joel Popkin bemærker, at under lavkonjunkturen i de tidlige 2000 ‘ erne, mere end 3 millioner fremstilling arbejdspladser gik tabt.

Gode nyheder

Den gode nyhed er, at amerikanske forbrugere har nogle magten.

“Selv om flere ting er lavet i Amerika i dag end nogensinde før, amerikanske produktion står over for nogle stive udfordringer. Forbrugerne kan støtte produktion gennem deres købsbeslutninger. De kan også skrive deres folkevalgte og tilskynde dem til at støtte lovgivning, der hjælper fremstilling trives i Amerika, ved at reducere omkostninger og nivellering de internationale spilleregler. Én person kan gøre en forskel,”sagde Bill Canis, vice president i NAM fremstilling Institute, forskning og uddannelse arm.

Virksomheder som Zippo lightere, Procter & Gamble, Boeing, Caterpillar, Channellock og titusinder af mindre virksomheder er engageret i at bevare amerikansk produktion og arbejdspladser.

“Channellock håndværktøj, for eksempel, har støttet amerikanske arbejdspladser og handel for de sidste 120 år-mens resterende familie ejes og drives-hvilket er en sjældenhed i disse dage. Channellocks hjemby i Meadville, PA, trives i dag hovedsagelig fordi det har hjulpet så mange medarbejdere og leverandører realisere den amerikanske drøm,”Canis fortsatte.

En kontinuerlig udfordring for Channellock og lignende producenter er opdrage forbrugerne om, hvad der adskiller deres produkter fra konkurrenternes. Forhøjede driftsomkostninger tvinge ofte en højere prispunkt for “Lavet i USA” produkter, så producenterne differentiere sig med overlegen kvalitet og håndværk, aggressive investeringer i emerging teknologi og endnu mindre håndgribelige fordele såsom omfattende medarbejder-berigelse og anerkendelse programmer.

Channellocks centrale kunder, herunder håndværkere og kyndige gør-det-selv, købe Channellock, fordi det er en helt kendt og tillid til deres forældre og bedsteforældre. Signatur Channellock blå håndterer gennemsnitlige kvalitet, komfort og endda nostalgi. Kunderne får den højeste kvalitet håndværktøj på markedet i dag. men de ved også, værktøjet blev foretaget af højt kvalificerede fagfolk, hvis job betyde meget mere end bare et produktionsanlæg i lille by Amerika.

Så før du snuppe den næste indkøb arbejdsvogn, forpligte sig til informeret shopping. Købe produkter, der er “Gjort i Amerika” kan være de mest slagkraftige handlinger af patriotisme, lige foran spise æbletærte.

George B. DeArment startede en håndværktøj smedning virksomhed i 1886, der overlever 120 år senere som Channellock, Inc. Nu ledet af fjerde og femte generation af familien DeArment, har Channellock forvitret storm af udenlandsk konkurrence af kontinuerlig kvalitetsforbedring og nægter at gå på kompromis med principper fastlagt af dens grundlægger.